חיזוק ושיקום רצפת האגן

רובנו עסוקים (ובעיקר עסוקות) בגוף שלנו ללא הרף. בודקים כמה עלינו במשקל, כיצד אנחנו נראות בפרופיל, מה מתנדנד ומה (תודה לאל) עדיין מוצק.

אבל אחד מאזורי הגוף החשובים ביותר לאיכות החיים שלנו, דווקא נסתר מהעין. קוראים לו "רצפת האגן". זהו אזור שנמצא בתחתית האגן ומחבר בין הרגליים ובין חלקו התחתון של הגוף לחלקו העליון. רצפת האגן מתפקדת כמו ערסל, התומך באיברים הפנימיים, מעניק ייצוב לעמוד השדרה ומסייע לקיים שליטה בסוגרים. שרירי רצפת האגן, נסתרים אך חשובים להפליא, לוקחים חלק בכל תנועה שאנו עושים.

כל עוד רצפת האגן מתפקדת כראוי, אנחנו אפילו לא יודעים על קיומה. הבעיה מתחילה כאשר רצפת האגן נחלשת –  ומופיעות תופעות כמו: חוסר שליטה בסוגרים (בריחת שתן), כאבי גב תחתון, כאבים בחלל הבטן, הגבלה בתנועת מפרקי הירכיים, כאבים בקיום יחסי מין ועוד.

היחלשות רצפת האגן מתרחשת בעיקר אצל נשים, ומושפעת מהריונות, לידות והתבגרות והגעה אל גיל המעבר. בריחת שתן היא הבעיה הנפוצה ביותר, אבל גם בעיות אחרות מופיעות אצל נשים רבות, מפני שיש קשר הדוק בין תפקוד רצפת האגן לבין יציבה, נשימה, שיווי משקל ושרירי הבטן והגב.

חשוב לדעת שהיחלשות רצפת האגן אינה גזירה משמיים ותרגול נכון של שרירי רצפת האגן יכול לשמור עליה ולחזק אותה. את התרגול כדאי להתחיל לפני שמופיעות בעיות, אולם גם כאשר כבר מורגשת התרופפות, ניתן לשפר את מצב רצפת האגן.

תרגול נכון אינו מסתפק אך ורק בהתמקדות בשרירים רצפת האגן במצב סטאטי, אלא מלמד כיצד להפעילם בצורה נכונה במהלך תנועות שונות.

בשיטה ייחודית, ששואבת את יסודותיה משיטת פלדנקרייז ומשיטות אחרות, ובאמצעות תרגילים פשוטים וקלים לאורך מחזור החיים ניתן ללמוד כיצד לשמור על רצפת האגן ולחזק אותה. המשתתפות בחוגים והסדנאות לומדות לחזור ולהתנועע בכל מצב: לרקוד, לצחוק, להתעטש ולהרים משאות בצורה נכונה, ביציבות ובחופשיות, ומבלי לחשוש ממצבים מביכים. בנוסף, לומדות המשתתפות בשיעורים אלה לשנות את ההרגלים התנועתיים שמחלישים את רצפת האגן.

איך תדעי שרצפת האגן שלך זקוקה לעזרה?

הסימנים הראשונים לכך שרצפת האגן זקוקה לשיקום מופיעים עוד לפני שאנחנו חוות תופעות של בריחת שתן וקושי בשליטה בסוגרים – או אפילו צניחת רחם וצניחת שלפוחית השתן. הנה כמה סימנים שיראו לך שמוטב לבצע כבר עכשיו עבודת מניעה:

  • כאבי גב תחתון
  • כאבים בחלל הבטן
  • כאבים בזמן קיום יחסי מין
  • תכיפות גבוהה של מתן שתן
  • בריחת גזים
  • בריחת שתן בזמן מאמצים קלים (כשאת מתעטשת או מתגלגלת מצחוק)

אם את חווה שלושה או יותר מתוך ששת הסימנים, מוטב לך לפנות בהקדם לשיקום רצפת האגן.

הידעת? 

מלמדים אותנו "להכניס את הבטן" כמה שיותר.
אבל דווקא כיווץ שכזה, ללא הפעלה מודעת של שרירי רצפת האגן, יוצר לחץ מיותר על האיברים הפנימיים, מקשה על הנשימה ומחליש את רצפת האגן.

התקשרו עוד היום או השאירו הודעה ואחזור בשמחה

הגוף יכיר לכם תודה והנפש שלכם בעקבותיה!

עוד בסטודיו

שיעורים אישיים​

השיעור/טיפול יתקיים לרוב על מיטת הטיפולים בתנוחת השכיבה הנוחה...

שיעורים קבוצתיים

שיעורי תנועה ומודעות בשיטת פלדנקרייז בקבוצות קטנות עד 7 משתתפים

סדנאות

בסטודיו מתקיים מגוון רחב של סדנאות. הסדנאות הן סדרות קצרות של מפגשים...

על הסטודיו

הסטודיו הינו מרחב שקט ורגוע, השוכן בלב כפר ורדים בסביבה ירוקה...